Szociálisak vagyunk

SZIN-blog

SZIN 2010

0. nap

1. nap

2. nap

3. nap

SZIN 2007-2009

eXTReMe Tracker

Friss hozzászólások

  • .Bigyó.: Köszi ezeket az infókat, remélem, jövőre is belefutunk! Meglehetősen jó az ízlése :) (2010.08.30. 20:32) Záróra - SZIN 2010 recap
  • Telepi János: A kék elefántot idén először a budapesti Szabadság téren láttam a Rogán-féle ingyenfeszten (Belvár... (2010.08.30. 15:04) Záróra - SZIN 2010 recap
  • mandrake: @dánielisonfire: Nice saving :) Semmi gáz. (2010.08.30. 03:44) Kétballábas
  • dánielisonfire: Sziasztok SZIN-Blog team! Én a Chasing Rainbows együttes énekese vagyok és az egész banda nevében ... (2010.08.29. 15:08) Kétballábas
  • .Bigyó.: A blogot nem említették meg, csak a szavazókat, ezért savanyú a szánk íze egy cseppet. De sebaj, o... (2010.08.29. 13:42) Kétballábas
  • Jumi: Nekem igazán tetszett a SZIN és a sikeresen bejutó Chasing Rainbows zenekar is. DE nem értek egyet... (2010.08.29. 12:32) Kétballábas
  • .Bigyó.: Érdekelné a szerkesztőséget, hogy ezt a konzekvenciát miből vontad le. A véleményt pedig köszönjü... (2010.08.29. 02:27) Rave-re dudorogni - 2. nap
  • TLSoft: Lefogadom, hogy Ti is ZsIndex bérencek vagytok. Már bánom, hogy megtaláltam ezt a szubjektív hulla... (2010.08.29. 01:03) Rave-re dudorogni - 2. nap
  • Merkoffo: állítólag TCs-n picivel sűrűbben voltak tavaly az emberek, de igen, rengetegen voltak. (2010.08.28. 12:26) Félfesztivál
  • m. g.: asszem igazatok volt, az életben nem láttam ennyi embert szin koncerten, mint scooteren... (2010.08.28. 11:33) Félfesztivál
  • Utolsó 20

SZINterjú Parov Stelarral

2010.07.08. 23:55 .Bigyó.

... azaz Marcus Fürederrel, a Parov Stelar Band első számú alapkövével. Az Etage Noir kiadón keresztül sikerült őt elérni, ezúton üzenjük neki, hogy "Thank you, you are cool!".

Íme az interjú.

SZINblog: Hogyan jött a zenekar neve, és miért nem a sajátodat használod?
Marcus Füreder: A név fiktív, és nincs semmi köze semmihez. Csak úgy kitaláltam, de úgy érzem, egész jól passzol hozzám és a zenéhez, amit csinálok.

SZb: Hogyan jött össze a zenekar, és mit lehet tudni a Parov Stelar Bandről?
 MF: Egy kis idővel azután, hogy elkezdtem zenét szerezni, és megszületett néhány kiadott anyag (mindig egyedül alkotok) úgy éreztem, hogy jó dolog lenne mindezt kivinni a színpadra. Mivel a zenémnek van egyfajta organikus hangzása, nem akartam belőle klasszikus egyszemélyes élő előadást csinálni, így kerestem zenészeket, akik csatlakoznak hozzám. Szerencsére a legjobbakat sikerült megtalálni. Nagyon jó csapat lettünk, és tényleg mondhatom, hogy nemcsak zenekar, de barátok is vagyunk.

 

SZb: Hogyan tudnád leírni a zenei stílusotokat? Hogyan születnek a dalok?
MF: Mostanában 'electroswingnek' hívják, és ez egész jó megfogalmazás, a kifejezi a lényeget: ez a zene évtizedeket kapcsol össze. Az inspiráció a swing időszakából jön, de próbálom ezt a hangulatot a mai időbe átültetni. Éjszaka írom a számaimat, amikor nyugalom van, és szeretem a sötétet. A zeném is egy kicsit sötét.

SZb: Milyen zenéket szoktál hallgatni?
MF: Sokféle zenét hallgatok, ezért van ilyen sok stílusnak hatása az enyémre. Néha jazz, néha electro, és néha pop.

SZb: Elég sűrűn jársz Magyarországon idén (Sopron, Veszprém, Szeged). Ennyire bejön a magyar közönség? :D
MF: Igen! A magyarok nagyon különlegesek. Mindig kedvesen fogadnak és a koncerteken lenyűgöző a közönség!

SZb: Kérlek, mesélj valamit a legutóbbi albumról, a Coco-ról. Miért két részből áll?
MF: A Coco már egy ideje kint van (2009 őszén jelent meg), és ami nagyon jó, hogy még mindig meg vagyok vele elégedve. Egy album sosincs befejezve, de van egy pont, amikor úgy kell döntened, hogy megmutatod a közönségnek. És most úgy hallgatom a saját albumomat, hogy 'Igen, ez rendben van.'. A következő lemeznek más hangzása lesz, más megközelítéssel, de ez volt nekem a legtökéletesebb. Csak azért lett belőle két rész, mert annyi számot szerettem volna rápakolni, hogy nem fért volna egy CD-re, így lett az egyik hallgatóbarát és a másik táncolható.

SZb: Mikor jön a következő lemez, és mi az a "The Phantom"?
MF: Azt még nem tudom, mikor jön a következő. A 'The Phantom' a legutóbbi kislemez, de nem előfutára az új albumnak, hanem csak úgy jött.

SZb: Biztos sokan megkérdezték már a most jövő kérdést. Nemrég a lemezkiadótok elérhetővé tette a rajongók számára pár szám ingyenes letöltését a honlapjukról, és érdekelne minket, hogy te mit gondolsz az illegális zeneletöltésről.
MF: Ha egy zenész dönt úgy, hogy a zenéjét ingyen adja, akkor nincs vele gond, én is így csináltam a 'Coco remixed' lemezzel. Ez egyfajta köszönet volt a rajongóimnak azért, mert járnak a koncertekre, és úgy éreztem, hogy ezt ingyen szeretném adni. Csak nézni, ahogy terjed, és várni a visszajelzéseket. A zenekiadás viszont sok időbe és pénzbe kerül, és ha nem fizetnek az emberek a zenéért, akkor a zenekiadás is le fog állni - vagy legalábbis a minőség romlik. Az internet jó lehetőség a művészeknek, hogy terjesszék a munkájukat, és ezért nagyon szeretem. Bízom benne, hogy az igazi rajongókban megvan annyi tiszelet, hogy nem töltik le a számokat illegálisan. A bizalom a legjobb út, nem szeretem a másolásvédelmet és a hasonló dolgokat.

SZb: A legutolsó kérdések a SZINhez kapcsolódnak, mert ez a legnagyobb öko-tudatos fesztivál Magyarországon. Mi a véleményed a klímaváltozásról? Hogyan véded a környezetet?
MF: Természetesen az mindenkinek a saját döntése, hogy mit kezd az életével, de az emberek hajlamosak elfelejteni, hogy minden, amit tesznek, hatással van mások életére, így törődnünk kell egymással, és a környezetünkkel is. Nem veszek olyan ételt, amelynek a gyártása során sok széndioxid termelődik. Nemrég egy farmra költöztem, ahol a saját zöldségeimet és gyógyfüveimet termesztem, amit meg nem tudok én megtermelni, azt a környékről szerzem be. Amikor csak lehet, vonatozok repülés helyett. Annyi apróságot meg lehet tenni, csak el kell kezdeni törődni vele!

1 komment

Címkék: interjú exkluzív környezetvédelem i love szin szinterjú szin 2010 parov stelar band

A bejegyzés trackback címe:

https://szin.blog.hu/api/trackback/id/tr112139797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonVazze 2010.07.18. 19:33:19

Parov Stelar istenkirály muszika!!!!!!!!!!!!!!!!!!:):):)
süti beállítások módosítása